Eurovision Song Contest 2023

 Moi 💚 Eilen pidettiin Euroviisut vuosimallia 2023 ja mun tosiaan piti tehdä joku vähän laajempi postaus siitä. Nyt kuitenkin kerron mun top 10 -biisit tämän vuoden viisuista :) Ja nyt anteeksi että postaan kahtena peräkkäisenä päivänä…

Onnea Käärijälle todella paljon! Olet Euroopalle voittaja 💚

Ps. Jos löytyy asiavirheitä niin kerro ihmeessä :)



~

10. Tell Me More – Azerbaijan

Tämä on sellainen rauhallinen ja jotenkin suloinen biisi. Eihän tämä nyt ehkä saanut sitä kaikkea huomiota mitä olisi voinut saada. Ymmärrän hyvin sen, ettei Tell Me More menestynyt, mutta mä tykkään!

9. Break A Broken Heart – Cypros

Tämäkin on sellainen, että ei oikeastaan mitään erikoista. Mä tykkään, mutta ei tämäkään nyt erityistä huomiota herätä. Ei siis pitkiä selittelyitä tähänkään :D

8. Burning daylight – Alankomaat

Mun mielestä olisi ansainnut finaalipaikan. Jotenkin mä vain tykkään siitä voimasta mikä näkyi ekassa semifinaalissa. Kaunis biisi <3 Tämä oli muuten sellainen biisi, mille mä sytyin heti ensikuuntelulla. 

7. Unicorn – Israel

No nyt päästään näihin oikeasti lemppareihin :) Israelin biisissä on sellainen kiva tarina, johon pääsee helposti sisälle. Kertsi on kiva ja tarttuva, koko biisistä huokuu sellaista energiaa. Ja se tiktok-kohta tuo tähän vain sellaisen viimeisen silauksen. Sellaiset biisit ovat parhaita, missä tulee jotain yllättävää. Israelin lavashow oli näyttävä, mutta se ei varsinaisesti mua sytyttänyt :)

6. Tattoo – Ruotsi 

Loreenin biisi :) Arvatkaapa voittiko tämä koko viisut 🤩 No totta kai! Ja ottakaa tuo tähtisilmäemoji sarkastisesti, mä en todellakaan tarkoita sitä aidosti. Noh, ennen eilistä tämä olisi ollut ihan listan kärjessä. Voimakas biisi ja upea lavaesitys. Toisaalta kyllä vain huono kopio Euphoriasta ja oli tyhmää lähettää voittaja-artisti uudestaan viisuihin. Kyllä mä tästä biisistä tykkään, mutta vähän vaan jäi hampaankoloon se Ruotsin voitto :D

5. I Wrote A Song – Iso-Britannia

Oikeasti mä tykkään! Tämä on sellainen aika perus. Ei saanut hirveästi huomiota, kun viisuista löytyi about 20 samanlaista muutakin biisiä. Mä vain aloin tykkäämään tästä heti ekalla kerralla. Kunnon sellainen tanssibiisi. Tämä on myös tuo mulle vaan voimaa. Mä en osaa selittää taas kunnolla, mutta loveen!

4. Solo – Puola

Voiko joku väittää, että skippaisi tämän biisin kun se tulee radiosta? En mä ainakaan! Tämä on myös sellainen todella tavallinen, mutta MÄ RAKASTAN. Tämä vaan jää niin helposti päähän soimaan ja sen melodia on upea. Tämä on oikeasti hyvä biisi. Eihän tämä ehkä erotu suurelle kansalle joukosta, mutta mä tykkään tosi paljon. 

3. Queen of the Kings – Norja

Tämä on upea biisi. Sellainen todella voimakas ja tuo hyviä viboja. Jää päähän helposti soimaan, mutta se on hyvä asia. Tätä on kiva kuunnella, eikä se käy tylsäksi. Alessandralla on ihana lauluääni. Todellakin ansaitsee pronssisijansa multa :) Ihmettelen sitä suuresti, kun ei saanut raadeilta enempää pisteitä. Tässä on kaikki suuren hitin ainekset. 

2. Watergun – Sveitsi

”I don’t wanna be a soldier, soldier

I don’t wanna have to play with real blood”

Okei, ensinnäkin mä rakastan tämän biisin tarinaa. Ne sanat = lovelovelove. Ekaa kertaa olen iloinen siitä, että Euroviisuissa suomennetaan laulujen sanat. En mä muuten tästä niin paljoa tykkäisi. Siis oikeesti äääää! Tällä artistilla on niin kaunis lauluääni ja onhan se aika hyvännäköinen 😉 Melodia on upea ja oikeasti yksinkertaisesti RAKASTAN. Ihan parasta! Mä en halua olla sotilas. En halua leikkiä verellä. Mutta tämä ei ole leikkiä, vaan totta. Eivätkä nämä ole vesipyssyjä, vaan ruumissäkkejä. Niin surullisen kaunis. Tämä vesipyssy-vertaus sopii tähän hyvin :) Se on ihana. Terkkuja vaan Sveitsiin – saatte ääneni! 

….


1. CHA CHA CHA! 

Kukaan ei yllättynyt… Mutta totta kai ensimmäinen sija menee meijän Kärtsärille! (Kuvitelkaa toi sellasella räikeällä Tanpereen murteella sanottuna) Käärijän biisi vaan on jotakin uutta. Jotain uutta, joka on valloittanut koko Euroopan ja maailman. Se tunnelma!!! Ei tietenkään mikään maailman parhain lauluääni, mutta maailman paras show ja itseluottamus. Meidän Käärijä, Kärtsäri, Kääryle… IKUISESTI MEIDÄN VOITTAJAMME 💚


Kommentit

  1. NONIIN UUSIKSI TÄMÄ KOMMENTTI SIT. Tää nimittäin hävis ja jouduin kirjoittaa uudelleen. :(

    Omg Linnea mitä ihmettä, mä luulin, että sä vihaat Cha Cha Chaata ja koko Käärijää, mä meinasin alkaa nauraa täysiä kun luin ton sun tekstin tosta 😂
    Jep, meidän Kaalikääryle on SE HENKINEN voittaja! Ja toinen sija, sehän on aivan huikea tulos sitten Lordin! Eihän Käärijä hävinnyt Loreenille kuin joku 60 pistettä? 💚

    Meillä on lähes samat lempparit. Mulla eroa on vaan se, että sun Alankomaat ja Azerbaijan vaihdetaan Moldovaan ja Irlantiin. :)
    Watergunista mä sanoisin just eikä melkein samalla tavalla kuin sä. Ja mä alan itkee melkein jo siitä, kun ajattelen tän biisin sanoja..
    Tattoo on mulla varmaan top 3:ssa, vaikka sen finaaliesitys olikin vähän laimea. Mä en vertais Euphoriaan, koska tää on niin ainutlaatuinen mun sydämessä <3

    Sori, mutta nyt mä haluan vähän laulaa. :D

    sOaReLe, SoArElE, sOaReLe Si LuNa, Ne-Or TiNe, Ne-Or TiNe, Ne-Or TiNe CuNuNa...
    En tajua miksi toi on niin hyvä mun mielestä 😫

    Siinä mun alkuperäisessä kommentissa oli vielä jotain, en muista mitä. Vähänkö ketuttaa. Sä et saanutkaan mun superkommenttia. 😭
    Okei mutta ihana postaus ja ihanaa kuulla sun musiikkimausta lisää :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. EI. Ton lopussa olevan suruemojin piti olla hymy. 😭 Noi kaks sulkua on ihan vierekkäin niin tietty painoin väärää

      Poista
    2. Oii, ihana pitkä romaanikommentti 💗 Totta kai mä rakastan Kaalikäärylettä (kirjotin äsken Kaalikäälyre)! Se on mulle voittaja <3 Ja ihan varmasti jää paremmin mieleen kuin Loreen. Loreen on nykyään se kuka ryösti Suomelta pokaalin Abban 50v-juhlan kunniaksi (se on siis ensi vuonna…) Ja öö Ruotsi voitti vaan palan lasia, Suomi voitti Euroopan sydämet <3
      Irlannilla, Moldovalla ja Portugalilla oli mun mielestä parhaat biisit näiden kymmenen jälkeen :) Ja pakko sanoa tähän väliin että Kroatia oli ihan kauhea.
      Loreen ja leivänpaahdin ei ihan sytytä :D Anteeksi. Euphoria riitti mulle. Tattoo on hyvä, mutta ei voittajabiisi…

      Poista
  2. Mä en oo Euroviisuihminen, mutta kiva postaus silti. 😃

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään ollut ennen tätä vuotta :D Sitten tuli Cha Cha Cha ja vei mut mukanaan viisumaailmaan :) Kiva kuitenkin että tykkäsit tästä postauksesta 💗

      Poista
  3. Tell Me More - En ees muista mikä se on haha
    Break A Broken Heart - Aika basic, mut se tyyppi pääsee kyllä aika korkeelle et pisteet siitä.
    Burning Daylight - Öö. Mä muistan tästä aika vähän mut ei ainakaan mun suosikkien listalla 😅
    Unicorn - Aika hyvä ja kiva tanssi, mut mikä sen yksisarvisen merkitys on? :D
    Tattoo - Lini, koko Suomi kantaa nyt kaunaa Loreenille, sä et oo ainoa. Onhan se ihan hyvä biisi mut se on vaan Euphoriasta kopioitu...
    I Wrote A Song - Tuli vähän sellanen tunne et tää on kirjoitettu viidessä minuutissa ja siinä se, mut siinä on kyllä tiettyjä liniviboja!
    Solo - En muista :)
    Queen of the Kings - Tässä on hyvät energiat, se joku juontaja kuvaili sitä tosi hyvin mut mä en enää muista mitä se sanoi 🥲
    Watergun - MÄ RAKASTAN TÄTÄ SE OLI EHKÄ PARAS KAIKISTA LINI KERRANKIN ME OLLAAN JOSTAIN BIISISTÄ TÄYSIN SAMAA MIELTÄ. Paitsi että ei, älä pliis ala suomentaa niitä sanoja mun sieluun sattuu 😭
    Cha Cha Cha - Mä oon täysin mukana Käärijän kannustamisessa, mut ihan vaan, koska se on kiva ja Suomen Euroviisu-huuma oli niin hauska, en mä siitä biisistä välitä. :D

    Heihei mä painun varmaan tekemään itsekin tällaisen nyt, tää sun oli tosi hyvä ja sopivasti selitystä jokaisen kohdalla 💛

    VastaaPoista
  4. Mä en edes muista kaikkia näistä, sori vaan Azerbaijan ja Alankomaat :D

    Mutta joo. Solo oli ihan tarttuva, Queen of the Kings löytyy soittolistalta, Watergun IHANAIHANA se iski muhun erityisen syvälle, kun näytettiin tekstitykset (#huonoenglanti haha), Tattoo - en vertais suoraan Euphoriaan, mutta on siinä jotain samaa - jos se ei ois voittanut, tykkäisin varmaan enemmän? Ja Suomi, joo... en tykkää kappaleesta, mutta onhan tää aika hauska juttu, että yhtäkkiä Eurooppa fanittaa Käärijää :D

    Äh, nyt mulla soi Portugalin kappale päässä :) Mun lempparit oli varmaan Itävallat ja Viro, mua harmittaa että ne oli niin aliarvostettuja 🥲

    VastaaPoista
  5. Löytyi samoja suosikkeja useampikin, kiva kun muutkin huomasi Norjan kappaleen upeuden!

    Pakko kysyä, mikä Unicorn-kappaleen TikTok-kohta? :D dinosaurus ei käytä ko. sovellusta, eli oon missanu esityksestä nyt jotain oleellista..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, tällainen teinityttökään ei käytä TikTokia, mutta ilmeisesti se phenomen, phenomen, phenomenal -kohta :)

      Poista

Lähetä kommentti

Ihanaa jos kommentoit <3 En pakota, mutta kommentit ovat aina superihania 🫶🏻

Suosituimmat postaukset:

Kuulumisii

Missä ikinä oletkaan (osat 1 ja 2)

Kuin lumihiutale