Keskikesän juhla

 Moi muru <3 Mä yritin tällä kertaa kirjoittaa vähän pidemmän tekstin – ja onhan tämä nyt vähän pidempi :) Tämä on oikeastaan kirjoitettu tajunnanvirralla, johon sain inspiraatiota kuvasta (mä en yleensä inspiroidu kuvista). Oli vaan pakko saada käyttää sitä kuvaa :D

Kuva: Pixabay


Se juhannuskokko rätisi niin upeasti. Tulen leimahdukset näyttivät niin kauniilta siinä kesäisessä juhannusillassa. Minä katsoin kokkoa ihastuneena. Se oli kaunis. Kaverinikin olivat ilmeisesti samaa mieltä, sillä kerrankin he olivat hiljaa – ja se oli ihme. 

Mikään ei kestä ikuisesti ja pian juhannuskokon viehätys laski. Minä ja ystäväni Peppi sekä Elia lähdimme niin sanotuille jatkoille. Tai niin me sitä leikkisästi kutsuimme. Emme me nyt olleet mitään alkoholia menossa juomaan, sillä me olemme yllättävän järkeviä. Kyllä mekin nyt mopoautoon yritämme kolmistaan mahtua ja käymme joskus välitunneilla kaupassa, mutta ne tapahtuvat kuitenkin lain sisäpuolella. Tai no, se mautojuttu ei välttämättä, mutta yritämme me silti olla varovaisia. 

Me ajoimme Ruusujärven rantaviivaa pitkin ja nautimme keskikesästä. Bongailimme myös muita juhannuskokkoja, mutta emme löytäneet mitään hienoa. Elia etsi Snapchatistaan, että löytyiskö jostakin alkoholittomia juhlia. Yllätys, ei löytynyt. 

Lopulta päätimme mennä vain Pepin luo grillaamaan ja nauttimaan vain yöttömästä yöstä. Oli sekin ihan hauskaa. Söimme makkaraa ja maissia. Grillasimme vaahtokarkkeja ja laitoimme niiden päälle kasan kinuskikastiketta. Maistui muuten hyvältä! 

Kikatimme vähän kaikesta sokerin takia ja keksimme vielä mennä yöuinnille Ruusujärvelle. Tummansininen vesi suorastaan kutsui uimaan. Me vaihdoimme uimavaatteet ja rikoimme tyynen vedenpinnan. Hyppäsimme laiturilta käsi kädessä syvään veteen – ja nauroimme. Nauroimme yhdessä ja aloimme roiskia vettä toisiamme päin. 

Uimme pitkään, mutta kello kolmelta mekin kyllästyimme ja menimme takaisin Pepin luo. Jäimme terassille juoruilemaan ja samalla minä ja Peppi askartelimme kukkaseppeleitä. Elia valitsi musiikkia ja laittoi kaiuttimesta hiljaisella äänellä soimaan jonkun soittolistan soimaan. 

~

Tuo on aivan ihana muisto. Oikeastaan minä muistelen lämmöllä kaikkia muistoja Pepin ja Elian kanssa. Meillä oli niin ihana trio, Aurelia, Peppi ja Elia. Me kolme. Eliaa kiusattiin pienempänä ainoana poikana, mutta vähitellen me kaikki opimme pitämään hänen puoliaan. Kaikilla kolmella oli vahvuuksia, mutta myös heikkouksia. Se teki meistä kolmesta täydellisen kaveriporukan. Olimme erottamattomia. Totta kai ystävyys muuttui aina, kun kasvoimme, mutta silti me kolme säilyi. 

Tuona kesänä ennen yhdeksättä luokkaa kaikki kuitenkin muuttui. Ei ollut enää meitä. Elia sekoittui mukaan huumeisiin. Hän yritti salata sen ensiksi minulta ja Pepiltä, mutta ei se pitkään onnistunut. Yritimme kuitenkin tulla hänen kanssaan toimeen. Elia kuitenkin koukuttui aika pahasti, eikä enää viettänyt aikaa meidän kanssamme. Se oli kamalaa, sillä olimmehan olleet aina kaikki yhdessä. 

Minä ja Peppi kuitenkin tajusinme, ettei tilanne parantuisi ennalleen, joten olimme vain kahdestaan. Ei se tuntunut samalta. Siitä puuttui se kolmas. Tapasimme välillä, mutta aina vain harvemmin. Minä sain uuden kaveriporukan, missä oli hauskaa. He ottivat minut lämpimästi mukaan ja minä tietysti myös hyppäsin innokkaasti heidän kanssaan. 

Vähitellen Peppi unohtui. Ei tietenkään kokonaan, mutta en esimerkiksi uskaltanut vain soittaa hänelle. Hänen Instagramista näin, että Peppi oli aloittanut uinnin ja ilmeisesti saanut sieltä uusia kavereita. Eliasta taas en tiennyt mitään, mutta ei hän ollut kuiville päässyt. 

Minun lempivuodenaikani on edelleen kesä ja lempijuhla juhannus. Siihen liittyy niin paljon ihania muistoja, vaikka myös niitä ikävämpiä. Juhannukset vietän nykyään mun uuden kivan kaveriporukan kanssa, mutta joka juhannus minä muistelen Peppiä ja Eliaa. Aina kukkaseppelettä kasatessa poimin siihen ruiskukkia, jotka olivat Pepin lempikukkia. Muistot säilyvät aina. Ei niitä kukaan oikeasti unohda – varsinkaan niitä tärkeimpiä. 

Kommentit

  1. Kfåmrnghnspöjegh - ihana. Ensimmäinen pätkä oli ainakin mun mielestä parempi, siinä oli enemmän kuvailua jne... mutta joo, tää oli vaan liian ihana; tunnelmallinen, jollain oudolla tavalla samaistuttava ja kesäinen. Ja vielä toi loppu, niin täydellinen... Yksinkertaisesti ihana! ❤️‍🔥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta tää on sinänsä surullista, koska mä ehdin just luoda päähäni sellaisen mielikuvan, että Elia on kiltti, tyttöporukassa viihtyvä poika - miten sä saatoit pilata mun näkemyksen? 😭

      Poista
    2. Kiitos paljon, ihana kommentti 💗 Ja mä olen pahoillani Elian puolesta :D

      Poista
  2. Mustakin eka pätkä on parempi, tosi tosi tosi ihana. <33 Toi toinen tuntuu jotenkin.. hmm.. tylsältä selittelyltä. Eieiei ei se oo tylsä pätkä, mutta.. Äh mustapa on tosi paljon iloa. :(

    Hmm mä ajattelin tehdä omaan blogiin postauksen, jossa kerron mulle tärkeitä asioita. Sä oot tehnyt sellaisen (sen Mä ja kaunis maailma -postauksen), joten ajattelin kysyä ensin sulta lupaa. :) Tai no, jokaisellahan se lista on erilainen, niin ei se kai mitään varastamista olis. No mutta tunnollinen Perho kysyy luvan. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kommentista, auttaa tosi paljon 💗 Ja totta kai sä saat tehdä samantapaisen postauksen :)

      Poista
  3. Äääää nii ihana ja silleen surullinen :'( Kylmät väreet tos lopus.. </3

    VastaaPoista
  4. Joooo, tää on ihana 🖤, ja tosi surullinen :( Toi eka osa/mikä onkaan oli musta ehkä parempi - ei kun ei. Ne oli yhtä hyviä. :) Tässä käytettiin musta liikaa minä-sanaa - tai siis joo, kirjakieli ok, mutta esim. alussa ’Minä katsoin kokkoa …’ olis voinut olla vaan katsoin kokkoa. Älä kysy 😅 Mä pidin tästä vaan superpaljon, ihana ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana rakas Anni 💗 Mä voin jossain kohtaa vähän korjata noita minä-kohtia, koska muakin ne vähän häiritsevät. Juu kiitos vielä <3

      Poista
    2. Anni täällä varastamassa mun kommentin. Töykeää. Okei, mun mielestä eka on kyllä oikeesti parempi, mut toka on silti myös hyvä. Ne on kumpikin vähän etäisiä, mut ekassa on sellainen muistomainen tunnelma, et siihen se myös sopii - toka tuntuu vähän siltä, et siinä vaan ladellaan faktat pöytään. Silti ihan mahtava, ja mä haluan nyt lukea lisää näistä kolmesta, mutta kukaan ei oo kirjoittanut niistä lisää vielä >:(

      Poista

Lähetä kommentti

Ihanaa jos kommentoit <3 En pakota, mutta kommentit ovat aina superihania 🫶🏻

Suosituimmat postaukset:

Kuulumisii

Missä ikinä oletkaan (osat 1 ja 2)

Kuin lumihiutale