Ihan kunnossa

Heippa ihanainen <3 Just nyt mulla ei ole mitään asiaa näihin alkuhöpinöihin, joten mennään suoraan postaukseen! 




~

Aamulla mä heräsin väsyneenä sekä vittuuntuneena ja join kaksi lasia vettä. Päivässä pitäisi juoda vähintään kahdeksan – mä juon yleensä kymmenen, sillä vesi laihduttaa, kun aineenvaihdunta nopeutuu. Sitä paitsi vesi on terveellinen laihdutuskeino. Ja ei mua siis kiinnosta, mutta äiti vahtii nykyään mun syömisiä kuin haukka.

No, sen jälkeen mä menin aamupalalle ja otin smoothien – se oli muuten pahaa, vaikka Pinterest väitti, että smoothie olisi herkullista. Sen jälkeen mä tajusin, että on taas kiire kouluun. Mä puin vaatteet – siinäkin muuten kesti kauan. Sovitin aluksi harmaata neulepaitaa ja sinisiä farkkuja, mutta eiväthän ne kelvanneet. Kokeilin myös about kymmentä muuta yhdistelmää, mutta kaikissa näytin rotalta. Lopulta päädyin tavalliseen huppariin ja trikoisiin. Seuraavaksi meikkasin silmäni huolellisesti, ettei kukaan näkisi mun lähes puhki itkettyjä silmiä. 

Kun vihdoin pääsin kouluun – myöhästyin puoli tuntia – tuijotin kengänkärkiäni. En halunnut nähdä sitä yhtä. Sitä inhottavaa kusipää fuckboyta. Sitä ketä rakastin – imperfektissä. Enpä rakasta enää, sillä hän päätti sitten pettää ja alkoi tapailla toista tyttöä. Oksettaa ajatuskin.

Ja niinhän siinä sitten kävikin. Menin vessaan ja työnsin sormet kurkkuun. Oksensin kaiken turhan ylös. Sen fuckboyn mun mielestä ja aamuisen smoothien – sehän lihottaa. 

Pakko saada kaikki ulos.

Pois.

En halua lihota.

Olen jo nyt possu.

Ruma ja ällöttävä

Kukaan ei halua mua,

se kusipääkin jätti mut jonkun toisen takia. 

Koulussa aika kului loputtoman hitaasti, mutta kun vihdoin pääsin kotiin, syöksyin tyynyyni itkemään. Itkin meikit pois kasvoiltani ja koko päivän paskat. Kyyneleet virtasivat poskillani, eikä kukaan tullut pysäyttämään niitä. Itkin ja huusin samalla kirosanoja. Kuuntelin soittolistaani, mutta ei se mitään auttanut. Muistutti vain siitä paskasta, jonka nimeä en edes halua mainita. Heitin kirjaimellisesti puhelimen seinään. 

Lopulta kyyneleitä ei enää tullut, mutta eihän mulla hyvä olo sillon ollut. Kävelin keittiöön ja otin laatikosta terävän veitsen. Se olisi oikein. Veitsi näytti pelottavalta, mutta halusin tehdä tämän. 

Vapisevin käsin tartuin veitseen ja kosketin sillä oikeaa kättäni. Annoin sen liikkua ranteellani. Kipu oli valtava ja se kirvelsi paljon, mutta viilto tuntui hyvältä. Kosketin sitä ja hymy nousi huulilleni. Olin tehnyt sen. En silti ollut tyytyväinen. 

Otin veitsen uudelleen käteeni ja painoin veitsellä käteeni sanan läski. Nyt olin tyytyväinen. Äiti kyllä tappaisi minut jos saisi tietää – toisaalta haluaisin kuolla, joten ei siinä kai mitään. Hain silti peitevoiteeni ja sivelin sitä viiltojälkeen. Se kirvelsi ihan järjettömästi. Halusin vain kiljua ja huutaa, mutta tiesin että olin ansainnut sen. Niinpä puristin vain huuleni yhteen ja yritin kestää. 

Sitten nukahdin. Tai äidin sanojen mukaan pyörryin. Mut kuulemma vietiin johonkin terveyskeskukseen ja se lääkäri tai joku tenttasi äitiä. Kuulemma että olenko mä syönyt ja jotain. Äiti kai itki ja mä – no mä nukuin. Mutta herättyäni vakuutin, että olen syönyt. Niinpä mä pääsin kotiin, koska onhan niillä tärkeämpääkin tekemistä. 

Kotiin päästyäni – no äiti pakotti syömään. Mä otin ruisleivän palan ja otin pöytään margariinin, juuston ja mandariinin. Äiti luulisi, että teen herkullisen juustoleivän. Hän lähti pois ja minä söin ruisleivän. Söin sen kuitenkin ilman margariinia ja juustoa. Mandariinista söin kaksi palaa, sillä siinä on sokeria eikä sokeria voi syödä jos ei halua lihota. 

Siinä mun päivä olikin. Ei mitään ihmeellistä. Ihan tavallinen tällanen normaali päivä. Tällaistahan kaikilla on. Syödään vähän ja peitellään äidiltä viiltojälkiä. Eikös se ole ihan normaalia? Mun äiti tosin väittää, että ei ole. Se kuulemma haluaa viedä mut johonkin mielisairaalaan. Sinnehän mä en halua. Oon ihan kunnossa. 


Kommentit

  1. Vastaus alkuhöpötysten kysymykseen: koska ne on sun kirjoittamia ;) Mutta joo - hmm... hmm-hmm... ei huono, mutta tällä kertaa mä en tykännyt. Mä sanon sen nyt ihan suoraan ja toivon, ettet sä pahoita mieltäsi - mä en tiedä miksi, mutta mä en oikeastaan päässyt tähän sisälle niin hyvin kuin yleensä. Yksittäiset kohdat ehkä toimi paremmin kuin kokonaisuus ja oli tää julkaisemisen arvoinen, mutta ei - ei tällä kertaa! 🩵

    VastaaPoista
  2. Sori mut mun on pakko sanoo samaa Erään lukijan... kanssa... Siis tää on hyvä ja yksittäiset kohdat.. 👌🏼 Mutta ei oikein iske. Musta tää aihe on käytetty, ja olisin itse lisännyt tähän jotain muuta. :) Mutta tää ei oo huono, loppusilausta vaille Perhon makuun ❤️‍🔥
    Musta tuntuu, että Ihan kunnossa on jo jonkun tekstin nimi, mutta.. Tekstin viimeiset sanat vaan sattuu useimmiten sopimaan otsikoksi. :)

    VastaaPoista
  3. Mä tykkäsin tästä, vaikka en voikkaan samaistua päähenkilöön. Silti tätä oli mielenkiintoista lukea. :D

    VastaaPoista
  4. Ehkä aika samaa mieltä kuin Perho - ei huono, ehei, mutta ei sellainen HYVÄ. Toi vika kappale oli hyvä, muukin oli ihan hyvää, ja öö samoin kuin Perho, aihe oli käytetty ja olisin itse lisännyt varmaan jotain muuta. Siltiii... ihan hyvä 🖤

    VastaaPoista
  5. Pari hyvää kohtaa, mutta yleisesti ottaen en ihmeemmin välittänyt. Ei huono, mutta vähän etäinen, ja tuntuu, että oon lukenut jo parikymmentä samanlaista. Ei sun tavallista laatua, mut ihan hyvä silti :))

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Ihanaa jos kommentoit <3 En pakota, mutta kommentit ovat aina superihania 🫶🏻

Suosituimmat postaukset:

Kuulumisii

Missä ikinä oletkaan (osat 1 ja 2)

Kuin lumihiutale